


Това ме озадачи!
- Първо – защото за едно десетилетие в България са внесени пътни превозни средства вт.ч. автомобили, автобуси, товарни, строителни, селкостопански и др., което би трябвало да увеличи потреблението на гориво;
- Второ – защото не отдавна бяха сложени/закачени измервателни уреди на рафинерията в Бургас, с които нивото на контрол и следене срещу злоупотреби завиши.
Всички знаем, че в последно време потреблението на гориво е спаднало. Нещо повече в различни статистически проучвания се твърди за намаление между 15-35%. Въпреки това, в статистиката за доставки на нефт и нефтени продукти, се виждат доставки за вътрешния пазар с непроменящи се стойности за целия период от 10години.
А след като се следи с допълнителни измервателни уреди – трябва на тази информация да се доверим още повече. Въпроса е, защо преди това стойностите са подобни? Защото доставките са винаги в едни определени количества? За мен това е насока водеща към темата за контрабанда и нелегално търгуване с гориво..
Реших да потърся информация и за внос/износ на автомобили за същия периода 2002-май2012г. Исках да се уверя, че увеличения многократно с пъти трафик по пътищата в България не е мираж. Намерих, което исках и го обобщих в Таблица1; Таблица2; Таблица3; или събрано в снимката. Вижда се, че вносът е между 2 и 3 пъти по-голям на превозни средства като обща сума, съпоставено към износът. Оказва се наистина реално увеличен внос на „превозни средства“ като „бум„-а е било между 2005г и 2008г. Но преди и след това продължава да се увеличава „авто-парка“ в България, за разлика от доставките на бензин и дизел в страната ни.
Парадоксално!
Изглежда такъв е кръговрата на живота! Не казвам, че споделеното в статията е някакво доказателство за злоупотреби в бизнеса с гориво или контрабанда на гориво – не съм голям специалист по темата.
Тази общо-достъпна информация, за мен лично е интересна и се замислих – до каква степен е проблема с наистина високите цени на горива или още по-сериозен проблем е зловещата мащабност на „сивата икономика“ в сектора на търговия с нефтени продукти и бензин, и дизел.
Уверете се при желание сами в изнесените данни. И намерете за себе си отговорите на горните въпроси. Колкото сме по-информирани, с повече интереси и знания, толкова повече от нас ще могат да променят живота си в родината. За едно по-добро бъдеще за нас и децата ни!
Следва:
Таблица 1; Таблица 2; Таблица 3 – Внос/Износ автомобили за период 2000-май2012г.

Таблица 1; Таблица 2; Таблица 3 - Източник: НСИ
Пълната информация може да видите за: Таблица – 1 (тук) ; Таблица – 2 (тук) ; Таблица – 3 (тук); Може да свалите в пълен размер Снимката за внос/износ (тук).Следва:
Таблица – 4 за статистиката за доставки на нефт и нефтени продукти в периода 2002-май2012г / Източник: НСИ (таблица 4 с пълно ифно за сваляне в excel формат – тук)

- 8 + (1) държави от ЕС имат по-ниски цени на дизела след обещаното понижение с -7стотинки в България. (28.07.2012г) – ТУК.
- Тема с продължение: Лъжи или неосведоменост от министър Делян Добрев? (26.07.2012г) – ТУК.
- Лъжи или неосведоменост от министър Делян Добрев? (25.07.2012г) – ТУК.
- 13 страни с по-евтин дизел от нас – ТУК. (препечатка на статията ми в новинарския сайт на OFFNews.bg – 25.07.2012г)
- Политиката в ценообразуването на дизел в България и летните парадокси. 10 страни от ЕС с по-ниски цени на дизел през 2012г. (23.07.2012г) – ТУК.
- Ценообразуването на горива в Европа. Къде е България днес? Акциз, ДДС, такси, транспорт и печалба за търговците от бензин и дизел…(27.07.2011г) – ТУК
- Средната цена на гориво в Европейския съюз – къде е България днес? (20.07.2011г) – ТУК.
- Цената на дизела по Света. Къде е България? (01.08.2011г) – ТУК.
28.07.2012г Владислав Ножаров
София
* Официална страница на Сдружение „ДА“- ТУК.
* Официална фейсбук фен страница на Сдружение „ДА“ – ТУК.
= = =
Ако вас ви е грижа, присъединете се във фен страницата на Владислав Ножаров, където можете да се включите с мнение и коментар в публикуваните вече теми, както и да започнете тези които ви вълнуват - ТУК.
Още материали от същия автор четете ТУК.
Тагове:
31.07.2012 14:54
01.08.2012 00:48
01.08.2012 15:51
Тогава увеличената натовареност, с едновременно относително постоянни доставки на горива е пряк индикатор. Вярно е и друго, че натовареността по пътищата е и функция от цените на горивата.
А що се отнася до първия коментар - еднозначно ни е известно, че в централата на ЛУКойл има хора, които пишат в блогове, сайтове, форуми... дори са ни известни не само техните IP адреси, но се досещаме и точно кои са служителите, които се занимават с тази дейност.
Пожелавам Ви успех!
А за бензиновите мутри у нас: Не само Дянков, никой не може да ги озапти. В тях са най-големите пари, с които могат да "мотивират" правителство, съд, каквото се наложи.