Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2012 23:15 - За позорната подкрепа на управляващи и скандалните цени на горива, и злоупотреби в България?
Автор: nozharov Категория: Политика   
Прочетен: 10054 Коментари: 17 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

imageПоследните два месеца задържах статията. Определени медии бяха поели ангажимент за сътрудничество в създаването и разпространението на информацията, която възнамерявам да споделя с вас.  „Подкрепата им“ се разводни във времето и останах сам в сигнализирането на обществеността.

Въпреки, значително по-ограничената версия,с която ще се запознаете сега, статията дава насока за възможност за ежемесечна злоупотреба от доставка на гориво за десетки милиони лева – официално регламентирана и защитена както от български закони, така и от български правителства. Подчертавам, че не е единствено ГЕРБ, а също БСП, НДСВ, СДС. Продължава с години, а сумата се увеличава със стотици милиони, може би достига милиард лева. Пари, плащани от потребителите на гориво в България.

Статията се базира на интервюта на двама икономически министри дадени през юли и август месец тази година в „Здравей България“ по Нова Телевизия:

ВИДЕО: Делян Добрев / „Здравей България“ от 25.07.2012г ./ статия:8 + (1) държави от ЕС имат по-ниски цени на дизела след обещаното понижение с -7стотинки в България.- ТУК.

За да изгледате видеото натиснете – ТУК.

 

ВИДЕО: Трайчо Трайков / „Здравей България“ от 25.07.2012г. / статия:  „Трябва да имаме най-евтиния бензин“ – ТУК.

За да изгледате видеото натиснете – ТУК.

 

И бившия и настоящия министър на икономиката твърдят, че: в България трябва да се продава най-евтиното гориво в ЕС т.е. дизел да сме на първо/второ място, а за бензин първо.

Сметнах за странно , поради по-ранния конфликт и напрежение между тях, двамата сега да потвърждават нещо такова. Явно е истина, а може би не? Това ще прецените вие в следващата информация. Отбелязвам, че съм млад човек с гражданска позиция и мнение. Интересувам се от политика, благотворителни каузи и граждански инициативи. НЕ СЪМ ЕНЕРГИЕН ЕКСПЕРТ! НЕ СЪМ И СПЕЦИАЛИСТ ПО ГОРИВАТА! Задавам въпроси и част от отговорите ги намирам в официалните източници по темата – Европейския енергиен портал (тук) и Националния Статистически Институт на България (тук). За степента на достоверност или  възможна форма на спекулация може единствено да обобщят външни независими консултанти. Пазара на петрол е динамичен и доставките му са сложна материя, където „края  трудно може да се хване„. Не е невъзможно!

Въпрос: Защо България не е на първите места в ценообразуването на гориво (бензин и дизел) в ЕС?

С официален отговор никои не се е ангажирал. Институциите мълчат. Не желаят да се произнесат. Разбирам ги и защо картел в цените на горивата – няма! Още повече и при следващото:

image

Таблица 1.: 7 Европейски държави с по-ниска цена на дизел към 28.07.2012г. / Източник: Европейски Енергиен Портал

Към месец юли България споделя 8-то място заедно с Австрия. За същия месец по прогнозни данни на НСИ са доставени 128хил. тона дизел на вътрешния пазар или 128 000 000 млн. литра дизел.

Разликата между 8-то място (1,125EUR) и 3-то място Полша (1.076EUR) е: 0,049 евро цента или 0,09583567лева.

Тези почти 10 стотинки разлика носят 12 266 965,76 лева приход. ( 0,09583567лева Х 128 000 000 литра дизел = 12 266 965,76 лева)

Отбелязвам, че при това изчисление не е взета цената нито на първата, нито на втората страна, а третата с най-добра такава. Ако се направи сметка по формулата – сумата значително нараства – не само удвоява, а надскача 26,5млн. лева! Пари от доставки на дизел за вътрешния пазар за един пълен летен календарен месец!

 

Как стоят нещата при БЕНЗИН за същият период:

image

Таблица 2.: 3 Европейски държави с по-ниска цена на бензин към 28.07.2012г. / Източник: Европейски Енергиен Портал

Към месец юли България се намира на 4-то място – цена с АКЦИЗ/БЕЗ ДДС 1,108EUR за литър. За същия месец по прогнозни данни на НСИ са доставени 49 хил. тона бензин на вътрешния пазар или 49 000 000 млн. литра бензин.

Разликата между 4-то място (1,108EUR) и 3-то място Полша (1.098EUR) е: 0,01 евро цента или 0,0195583 лева.

Тези почти 2 стотинки разлика носят 958 356,70 лева приход. ( 0,0195583 лева Х 49 000 000 литра дизел = 958 356,70лева)

Отбелязвам, че при това изчисление не е взета цената нито на първата, нито на втората страна, а третата с най-добра такава. Ако се направи сметка по формулата – сумата ще нарастне с почти 10 пъти до 9 391 896,66 лева!   Пари от доставки на бензин на вътрешния пазар за един пълен летен календарен месец! ( Навярно и това обяснява за „невъзможността“ или „нежеланието“ на управляващи да наложат рамки и сложат бизнеса с гориво в релси )

 

imageКакво излиза: В зависимост от начина по-който се смята (дали се взима първа или трета държава) възможността за легален т.е. законен допълнителен приход е между 13 млн. лева и 36 млн лева – само за един календарен месец.(варираща сума според доставката на гориво за вътрешния пазар и мястото на страната ни в ценообразуването на средна цена на гориво от данни изнесени от Европейския енергиен портал към съответния месец)

Още един странен факт – от официалната информация съседна Румъния навярно успява да прави „най-добрите сделки“ при закупуване на петрол, после в преработката му и доставка на вътрешния им пазар…. за разлика от България. ( може би обяснението е, че в страната ни пазара е още по-свит и малък? :) )

 

imageБългария през 2007г. стана част от ЕС.  До сега са изминали 69 месеца. Може да се придобие представа как сумата през времето набъбва до стотици милиони. С колко, всяка „свободна медия“ и патриот ще изчисли възможната злоупотреба от ценова разлики, след закупуване на статистика от Европейския енергиен поратл (тук) и съпостави спрямо доставките за гориво (дизел и бензин) на вътрешния пазар от НСИ (тук) за същия период. Трябва да се отбележи, че през това време в Родината има постепенно увеличение на АКЦИЗА. Въпреки това страната ни предхожда по ценообразуване други, „по-стари“ държави членки  на ЕС.

 

imageДруго любопитно нещо е начина по който се е формирала цената преди 2007 година, преди да ни сполетят „европейските изисквания и норми„. Не бих се изненадал ако компанията продаваща гориво в  България по това време е имала „странно“ ценообразуване и политика. Трябва да се знае, че информацията е достъпна (тук) . Би било чудесно „свободните медии“ да направят справка и анализират факти с помощта на независими енергийни специалисти. При отсъствие на грешки и заблуда от моя страна, то е възможно след такава публикация информационните канали в България да пробият и в класацията/доклад на „Freedom house“ относно свободата на пресата. Но това, че ще се  покачим на по-предна позиция, не е така важно. По-важно е, че има възможност да се разбере ИСТИНА, която ще ни приближи до справедливостта! До възможност за едно по-добро бъдеще за нас и децата ни! За Свобода!

 

imageМисля си, при отсъствие на спекулация  в разбиране на информацията, как би се променил живота ни? При наличие на воля от управляващите и сложи край на „законната злоупотреба„? Или пък разпределят тези средства и подпомагат допълнително различни отрасли? – Все пак говорим за защита на национален интерес, не личен..където примерно 10 000 000 мил. лева отиват по разпределение в държавни служители в зависимост от „заслуги и поети ангажименти„.

Защо да не се адаптира още по-добре „законно регламентираната формула на успех“ и допълнителни пари не отиват директно за защита на националните интереси:

  • 10мил. лева за зърнопроизводители; или
  • 10мил. лева за животновъди; или
  • 10мил. лева, всеки месец, за здравеоопазване за повишаване на нивото на специалистите, на обслужването, на здравословното състояние на пациента; или
  • 10мил. лева, всеки месец, за образование, за развитие на знания и умения? или
  • допълнителни 10мил. лева за социална политика… всеки месец…

Вместо да виждам увеличение в бюджет 2013, перата здравеоопазване и образование биват или орязани, или без промяна. За сметка на това МВР и военни още по-успешно ще разполагат с държавни пари т.е. нашите, на обществото ни.

Това обаче е друга тема, за друго време и друго място.

За да огранича „отрицанията„, като доказателство на горните данни, публикувам и информация от Европейския енергиен портал и НСИ от миналата година, месец 07. 2011г. За останалата част от статистиката/сметките, данните се взимат от тук и тук.

Свързани теми:

П.С.Осъзнавам и други неща – ако е горивото, защо да не е и въпроса за ядретната енергия, електричеството, концесии и пазари за чистота и отпадъци, вода, гори… Във всички тези сфери има крещящи нарушения и злоупотреби с власт и то не само от последното правителство. ЗА това трябва принципно борбата да бъде за избирателната система. Защото тя и само тя ще позволи да се излезе от статуквото и промени начина на упраление! Иначе ще трябва всеки месец, всяка седмица, ако не и всеки ден да се пише и протестира за злоупотреби. И тъй като вече ми е пределно ясно, че ще стане само с натиск от вън се чудя как да се съберат доказателства за злоупотреба с власт, която води до проблеми касаещи не само България, но и Европейския съюз, за да може да бъдат заставени „ония горе“ в Брюксел да се размърдат. След като видях как комисията КРИМ се опитва да се измъкне на пръсти, наистина си вадя изводи, че частично България не ги интересува /да си се оправя с вътрешните проблеми/! Трябва да се търси заплаха за Европа, идваща от Бг и неспазване на европейски правила и закони – там няма как.“

05.10.2012г                                                                      Владислав Ножаров

София

= = =

Ако вас ви е грижа,  присъединете се във фен страницата на Владислав Ножаров, където можете да се включите с мнение и коментар в публикуваните вече теми, както и да започнете тези които ви вълнуват - ТУК.

Още материали от същия автор четете ТУК.






Гласувай:
11
0



1. kolevdobri - Не е проблем в цената, а къде отива тя.
07.10.2012 23:41
Ако цената отиваше, за да се строи инфраструктура - пътища, пречиствателни станции, училища, детски градини и т.н. не е проблем, така трябва да бъде. Лошото е, че голяма част, ако не и цялата част от печалбата отива за централата на Лукойл в Москва. Това е истината. СЪСРЕДОТОЧИ ВНИМАНИЕТО СИ НЕ НА ЦЕНИТЕ, А НА ТОВА КОЙ ПОЛУЧАВА ПАРЧЕТО ОТ БАНИЦАТА, НАРЕЧЕНО ПЕЧАЛБА ОТ ПРОДАЖБАТА НА ГОРИВА В БГ. И НЕ ДАВАЙ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДА СЕ СУБСИДИРА КАКВОТО И ДА Е, ЗАЩОТО КОЛКОТО И ДА СУБСИДИРАШ ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ЦЕНИТЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА ПРОДУКЦИЯ НЯМА ДА СТАНАТ ПО-НИСКИ. СУБСИДИРАШ ПОКУПКАТА НА МЕРДЕЦЕСИ И БЕНТЛИТА. АКО ИСКАТ ЗЕМЕДЕЛЦИТЕ НЕКА ДА ПРОИЗВЕЖДАТ, АКО НЕ ИСКАТ, ТЯХНА ВОЛЯ - ДА НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ. ЩЕ СИ КУПИМ ХРАНА ОТ ЧУЖБИНА.
цитирай
2. nozharov - Re: Не е проблем в цената, а къде отива тя.
08.10.2012 00:04
kolevdobri написа:
Ако цената отиваше, за да се строи инфраструктура - пътища, пречиствателни станции, училища, детски градини и т.н. не е проблем, така трябва да бъде. Лошото е, че голяма част, ако не и цялата част от печалбата отива за централата на Лукойл в Москва. Това е истината. СЪСРЕДОТОЧИ ВНИМАНИЕТО СИ НЕ НА ЦЕНИТЕ, А НА ТОВА КОЙ ПОЛУЧАВА ПАРЧЕТО ОТ БАНИЦАТА, НАРЕЧЕНО ПЕЧАЛБА ОТ ПРОДАЖБАТА НА ГОРИВА В БГ. И НЕ ДАВАЙ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДА СЕ СУБСИДИРА КАКВОТО И ДА Е, ЗАЩОТО КОЛКОТО И ДА СУБСИДИРАШ ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ЦЕНИТЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА ПРОДУКЦИЯ НЯМА ДА СТАНАТ ПО-НИСКИ. СУБСИДИРАШ ПОКУПКАТА НА МЕРДЕЦЕСИ И БЕНТЛИТА. АКО ИСКАТ ЗЕМЕДЕЛЦИТЕ НЕКА ДА ПРОИЗВЕЖДАТ, АКО НЕ ИСКАТ, ТЯХНА ВОЛЯ - ДА НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ. ЩЕ СИ КУПИМ ХРАНА ОТ ЧУЖБИНА.

= = =
Погледнато така, всяко насочване на пари към каузи защитаващи национални интереси е за предпочитане. Друг въпрос е, че тези регламентирани приходи отиват в частна компания...където може би става едно друго разпределение. Тази форма на мотивиране допринася и за "правителствения картел".
Що се отнася до истината - Тя винаги е една! Зависи от коя страна на масат си седнал. Нещо повече, трудно е да повярвате, че човек ви говори истината, когато вие знаете, че на негово място бихте излъгали. Ето защо проблема както в ценообразуването, така и в липсата на регламент в този бинес. Но най-голямото предизвикателство стои пред тези с волята да сложат в релси гореизложеното.
Националисти vs Патриоти
цитирай
3. анонимен - ЦЕНИ ГОРИВА
08.10.2012 09:08
ИДВАТ ИЗБОРИ.......
цитирай
4. анонимен - Ако цената отиваше, за да се строи ...
08.10.2012 09:27
kolevdobri написа:
Ако цената отиваше, за да се строи инфраструктура - пътища, пречиствателни станции, училища, детски градини и т.н. не е проблем, така трябва да бъде. Лошото е, че голяма част, ако не и цялата част от печалбата отива за централата на Лукойл в Москва. Това е истината. СЪСРЕДОТОЧИ ВНИМАНИЕТО СИ НЕ НА ЦЕНИТЕ, А НА ТОВА КОЙ ПОЛУЧАВА ПАРЧЕТО ОТ БАНИЦАТА, НАРЕЧЕНО ПЕЧАЛБА ОТ ПРОДАЖБАТА НА ГОРИВА В БГ. И НЕ ДАВАЙ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДА СЕ СУБСИДИРА КАКВОТО И ДА Е, ЗАЩОТО КОЛКОТО И ДА СУБСИДИРАШ ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ЦЕНИТЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА ПРОДУКЦИЯ НЯМА ДА СТАНАТ ПО-НИСКИ. СУБСИДИРАШ ПОКУПКАТА НА МЕРДЕЦЕСИ И БЕНТЛИТА. АКО ИСКАТ ЗЕМЕДЕЛЦИТЕ НЕКА ДА ПРОИЗВЕЖДАТ, АКО НЕ ИСКАТ, ТЯХНА ВОЛЯ - ДА НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ. ЩЕ СИ КУПИМ ХРАНА ОТ ЧУЖБИНА.

Печалбата на ЛукОил е не повече от 15 ст. на литър, чистата печалба на държавицата е 1,40 на литър. Данъци вкл. и данък печалба се плащат там където е най-изгодно, след като Дянков (пълен олигофрен) твърди че имаме най-ниските данъци в Европа - следва да го запитаме защо чуждите компании не си плащат данъците тук? Или са някакви мазохисти и плащат където е по-скъпо? ЛукОил инвестира почти 2 милиарда в Бургас за 11 години - ако това е изнасяне на печалба - така да бъде. Естествено е да печелят, всеки дори и държавата търси печалба, но нека да си казваме нещата такива каквито са. За държавата е много по лесно да се обвинява ЛукОил, на народа му е по-лесно да повярва на това докато правителството си лапа парите от акцизи, такси и ДДС. България има най-скъпите ток и газ за промишлеността в ДДС, а за да стане нефта на горива - трябват доста ток и газ, за да стигнат до бензиностанциите - също трябва ток и пак горива, тока и газа си повишиха цената с почти 15-20% последната година, потреблението на горива намалява последните 4 години, в резултат разходите трябва да се избиват с по-малко количества и цената расте... към това да прибваите и повишените акцизи и че ДДС се начислява и върху акциза - и сами ще видите от къде се повишават цените
цитирай
5. анонимен - !
08.10.2012 09:32
Отговора до кога ще растат цените е прост като боб.

Ще растат, докато започнат да падат, освен това оценени в глобални пари в момента цените са ниски, така че има мегдан за още, не се майтапя, вижте за сравнение 2008-а ;-):

http://pricedingold.com/crude-oil/

Попитайте централните банкери на Европа-та и Америка-та що са таквиз цените - т.е. м-р Драги и м-р Бернанке, ако ви стиска де ;-))). Ей ви за пример хора дето им стиска, е после представат да ги излъчват по талавизията, ама това са рисковете на професията.

http://www.youtube.com/watch?v=iwAHnpIR8is

А това, че цената в сравнение с Румъния е с 10%, ами Румъния е нефтена държава, като Норвегия. Виж прибалтийските са ми интересни, вероятно акциза им е нисък.

П.П. Така е, като повечето хора нехаят що е то инфлация и чия е ползата от нея ще има ревове още много време напред. Да са ви честити кейнсияно-монетаристките "економисти" начело на дръжавата и другите дръжави по планетата:

http://www.youtube.com/watch?v=y_SL2tIF6i4
цитирай
6. nozharov - RE: !
08.10.2012 09:45
анонимен написа:
Отговора до кога ще растат цените е прост като боб.

Ще растат, докато започнат да падат, освен това оценени в глобални пари в момента цените са ниски, така че има мегдан за още, не се майтапя, вижте за сравнение 2008-а ;-):

http://pricedingold.com/crude-oil/

Попитайте централните банкери на Европа-та и Америка-та що са таквиз цените - т.е. м-р Драги и м-р Бернанке, ако ви стиска де ;-))). Ей ви за пример хора дето им стиска, е после представат да ги излъчват по талавизията, ама това са рисковете на професията.

http://www.youtube.com/watch?v=iwAHnpIR8is

А това, че цената в сравнение с Румъния е с 10%, ами Румъния е нефтена държава, като Норвегия. Виж прибалтийските са ми интересни, вероятно акциза им е нисък.

П.П. Така е, като повечето хора нехаят що е то инфлация и чия е ползата от нея ще има ревове още много време напред. Да са ви честити кейнсияно-монетаристките "економисти" начело на дръжавата и другите дръжави по планетата:

http://www.youtube.com/watch?v=y_SL2tIF6i4


До 5. Анонимен:

В статията се задава друг въпрос:
"Защо България не е на първите места в ценообразуването на гориво (бензин и дизел) в ЕС?"

Моля, прочетете при възможност темата още веднъж.
Останалото в коментарите Ви е също за горивата, но с частични насоки за други въпроси.
цитирай
7. анонимен - !
08.10.2012 10:55
Много добре разбрах темата на статията, просто ви давам глобалните причини за високите цени, 5 или 10 % ако са ви проблема сте го закъсали сериозно.

Разликата на почасовото заплащане на една Австрия и България не е 5-10 % :-). така, че и от австрийците не очаквайте помощ.

А на ЛукОил, Шел или Шеврон ще им накривите шапката с такъв въпрос. Откъде ще си внесете ефтин нефт за рафинерията от Киркук или Техеран. И в какви хартийки ще се разплатите, левчета или друго ;-).

Ако лева не бе вързан за еврото можехте да си купувате нефта в рубли и да изнасяте за Русия в левчета, сега ще слушкате м-р Драги и ще си налягате парцалките. Да не си мислите, че само Германия ще плаща на ПИГС групата, а?

Правителството има само един инструмент - данъците(акцизите), нищо друго. Това изисква политическа промяна, която не се случва щото на вас ви се иска а по друг ред причини ;-). И поне аз не виждам как ще стане щом хората отказват да си научат уроците. Та 96/7 изобщо не бе толкова отдавна. Да не говорим за 2008-а
цитирай
8. анонимен - !
08.10.2012 11:17
Ей ви тук една покъртителна картинка с "пигс-четата" и мама Грух.

http://www.marketoracle.co.uk/Article36791.html

Страхотно чувство за хумор има автора щях да падна от смях като го видях.
цитирай
9. анонимен - Чекийката пуска само тези комен...
08.10.2012 12:30
Чекийката пуска само тези коментари, които му изнасят. Чиба, Чекийка!
цитирай
10. nozharov - Re: Чекийката пуска само тези комен...
08.10.2012 12:45
анонимен написа:
Чекийката пуска само тези коментари, които му изнасят. Чиба, Чекийка!


Пич, великолепен си. Сега, след като прозря по-свободния достъп, имаш възможност за още по - адекватни включвания. :)
цитирай
11. анонимен - 7 написа: Ако лева не бе вързан за ...
08.10.2012 14:15
7 написа:
Ако лева не бе вързан за еврото можехте да си купувате нефта в рубли и да изнасяте за Русия в левчета, сега ще слушкате м-р Драги и ще си налягате парцалките. Да не си мислите, че само Германия ще плаща на ПИГС групата, а?

=========
Колега, нефта от Русия е с износно мито, отделно че и Русия не работи с рубли като става въпрос за международни пазари. Нефт и всякакви стратегически суровини още Горби през 1985/6 спря да ги дава срещу рубли, а искаше долари. За да бъде по пълна "картинката" Турция шиба яки такси за танкери при преминаване на Босфора и Дарданелите за да оскъпява износа на петролни продукти и вноса на петрол от/към Румъния и България. За това Турция получава газ от Газпром на цена с 30% по ниска от колкото я купуваме ние.
цитирай
12. demonwind - Тку мога да вмъкна
08.10.2012 15:08
нещо извън темата, но съществено - ако средната заплата в България беше колкото минималната в Белгия (около 1200 евро), след удръжките, чудно ми е дали хората щяха да коментират цените на бензина? В Белгия горивата са определено по-скъпи, в Германия още по-скъпи, но при заплатите в тези държави тези цени едва ли са най-големия проблем (въпреки че цените на горивата повличат цените на абсолютно всичко - нефтът дори го ядем под някаква форма)...
цитирай
13. анонимен - нещо извън темата, но съществено - ...
08.10.2012 18:20
demonwind написа:
нещо извън темата, но съществено - ако средната заплата в България беше колкото минималната в Белгия (около 1200 евро), след удръжките, чудно ми е дали хората щяха да коментират цените на бензина? В Белгия горивата са определено по-скъпи, в Германия още по-скъпи, но при заплатите в тези държави тези цени едва ли са най-големия проблем (въпреки че цените на горивата повличат цените на абсолютно всичко - нефтът дори го ядем под някаква форма)...

Само че размера на заплатите зависи почти изцяло от хората.... на заплата! След като има хора които са готови да свършат дадена работа за 500 лв - никой не е длъжен да плаща 600 за същата. Човек без храна може да оцелее поне 15 дена, фирма без персонал - закрива до 5 дена.
цитирай
14. анонимен - !
08.10.2012 19:44
Майтапя се за рублата и лева, затова и дадох графиките в "глобалните" пари, те не са дори и долари ;-). А гледам руснаците все повече, и не само те, осъзнават, че сетвайки цени в долари крепят каручката на чичко долар и това, не ги кефи. Не че ги кефи хартийката която видяхме как се отнасят с нея българските политици през 96/7, като тапет. Но понякога е по-лесно да постигнеш политическо споразумение мевду две държави отколкото между два Съюза :-) . Естествено трябва да има какво да предложиш, с добри думи само не става, т.е. левчето следва да има зад гърба си не м-р Драги а чичко Голд, но тогава колко още нашенски псевдо бизнеси ще пият студена вода не е истина :-(.

А това за доларите и нефта е съвсем друга бира и Иранската борса се опита да го промени, за сега просто имаме в залива огромен брой самолетоносачи, т.е. ясно е колко е важно, Пол ван Ииден дава едно обяснение, ето го и от друг, и той "австриец" :

http://www.energybulletin.net/stories/2006-01-17/proposed-iranian-oil-bourse

П.П. Именно въпроса за заплатите ми се струва по важен, не като се сетва МРЗ а като се търсят пазари и се гони качество на разумна цена. Всеки случай с плач по форумите не става. Нефта е глобално комодити и всеки там си гледа интереса, без значение какви сме били преди. Например газа все още не е такова, така че там има повече опции.
цитирай
15. анонимен - !
08.10.2012 20:09
Хайде ще ви дам пример:

При мен например литъра варира в рамките на 10% за една до две седмици. Заредих резервоар на 1.3$(2лв.), началото на миналата седмица, сега зареждам на 1.4$(2.15лв.). МРЗ :-) 10.5$(16лв.) на час.

Но по интересното е какво стана с еврото, долара и т. н. хартийки и защо през 2008-а цената на бензина измерена в хартийки бе същата а тогава цената на барел удари 150$, днес е под 90$, т.е. далеч повече от спорните 10% и то само за 2-3 години ???

http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$WTIC&p=D&b=1
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$WTIC&p=D&b=3&g=0&id=0
цитирай
16. анонимен - !
08.10.2012 20:45
Така, че опростено казано има два вида данъци, глобални и локални. За локалните се иска политическа промяна, каквато не виждам някой да иска в Бг, просто си плете кошничката да докопа политическия кокал и да си реши неговите лични проблеми. А за глобалните данъци обикновено се стига до глобален конфликт :-(.

Ето ви го и от института Келдиш, не само от "австрийците" !!!

http://www.youtube.com/watch?v=EauZ_TNmopY
цитирай
17. анонимен - !
08.10.2012 21:34
И една малко стара лекция на Миша Хазин, който добре ориентира за политиката зад нефта, ако гледате по горе цената на фючърсите през 2011, 2012 ще видите че прогнозата му за цените има висока достоверност:

http://www.youtube.com/watch?v=sYIjiviyYUU
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nozharov
Категория: Политика
Прочетен: 853938
Постинги: 164
Коментари: 517
Гласове: 1137