
Прочетен: 6377 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 15.07.2013 14:46


адрес: София, п.к. 1040, ул. „Г.С.Раковски” 102; тел.: +359 2 98592639 / е-мейл: feedback@minfin.bg
Копие до: Председателя на БАН, академик Стефан Воденичаров
Адрес: София, п.к. 1040, ул. „15 ноември“ №1; тел: +359 2 979 53 3
Копие до: Институт за икономически изследвания, професор д-р Митко Димитров
Адрес: София, ул. Аксаков 3; тел.: +359 2 810 40 10 / е-мейл: ineco@iki.bas.bg
Копие до: Изпълнителен председател на Българската стопанска камара, г-н Божидар Данев,
и Председател на УС на Българската стопанска камара, г-н Сашо Дончев,
адрес: София, ул. Алабин 16-20; тел.: +359 2 980 0303 / е-майл: office@bia-bg.com
Копие до:Президента на конфедерация на труда ПОДКРЕПА, д-р Константин Тренчев,
адрес: София, ул. „Ангел Кънчев”2, тел.: +359 2 987 68 82 / press_center@podkrepa.org
Копие до: Изпълнителен директор на Институт „Отворено общество”, г-н Георги Стойчев,
адрес: София, ул. Солунска 56; тел.: +359 2 930 66 19/е-мейл: info@osf.bg
Копие до: Изпълнителен директор на Институт за Пазарна Икономика, г-жа Светла Костадинова
адрес: София, бул. Патриарх Евтимий 22, ет.3; тел.: +359 2 952 62 66/е-мейл: mail@ime.bg
Копие до: Председателя на Институт за модерна политика, г-н Борислав Цеков,
адрес: София, ул. Аксаков 53, ет. 3; тел.: +359 988 53 86 / imp@europe.com
Копие до: Председател на Управителния съвет на Институт за развитие на пубичната среда / г-жа Антоанета Цонева
адрес: София, ул. Струмица 1А, ап.2; тел.: + 359 2 958 24 33 / е-мейл: iped@iped.bg
Копие до: Председател на Управителния съвет на Институт за социална интеграция/г-жа Катя Колева
адрес: София, ул. Бачо Киро 53; тел.: +359 2 983 69 22 / е-мейл: ifsi.bulgaria@gmail.com
ПИСМО СЪС ЗАПИТВАНЕ Е ВХОДИРАНО
ДО ВСИЧКИ АДРЕСАТИ НА 15/07/2013г. – ТУК.
ЗАПИТВАНЕ
от
на Владислав Ножаров – гражданин на Република България
адрес: ……….
телефон: ………. / е-мейл: ……….
. . .
Уважаеми господин Чобанов,
Уважаеми Дами и Господа,
от няколко години наблюдавам финансовата политика на Република България по отношение на формиране на държавен бюджет. Видимо още от управлението на Тройната коалиция и независимия през 2005 година финансов министър Пламен Орешарски, а след него и Симеон Дянков от ПП ГЕРБ, се наблюдава без промяна, интересна тенденция. Вече в период от 8 години и продължава. С това писмо бих искал да Ви обърна внимание към „изпълнение на приходите по консолидираната фискална програма на Република България„:
От една страна е важно да бъде информирано обществото, че е заложено в бюджета на Република България, като „стандарт” събираемостта от ДДС и АКЦИЗ да бъде около 50% . От друга страна, представлява интерес – защо (от дълго време насам) приходите от МИТА в бюджет на държавата да са в рамка под 1%, като същевремено обществото ни отчита заобиколеност от стоки с НЕвропейски произход. За същите не става ясно под какъв митнически режим са внесени.
Става въпрос също и за:
- „Автомобилни превозни средства”
- „Плодове, годни за консумация; цитрусови или пъпешови кори”
- „Електрически машини и апарати”; „Машини и апарати”; „Пластмаси и пластмасови изделия”
графика 1:

графика 1: структура на данъчните приходи по консолидиран бюджет за полугодие в период 2006 – 2012г.
Фрапиращо впечатление прави заложения нисък процент на събираемост в бюджета от МИТА. Нещо повече, от 2006г. насам има тенденция за понижение. Както следва по години:- 2006г. – 2.8%,
- 2007г. - 1%,
- 2008г. – 0.9%
- 2009г. – 0.7%
- 2010г. и 2011г. – 0.6%
- 2012г. – 0.5%.
Не бих искал да се коментира – дали, как и до колко се обмитяват стоки с внос и произход от Китай, стоки с произход от Русия, Япония, Турция и Индия. Това е отговорност и задължeние на други органи, които трябва да установяват и констатират въпросните факти и възможни злоупотреби. В това число и „регламентирана контрабанда„, за което дава насока при направен паралел „графика 2“ – за географска струткута на вноса към 2012г./ източник: БНБ:

графика 2 - за географска стругкута на вноса към 2012г./ източник: БНБ
Въпреки гореописаното, обществото ни пряко усеща ефекта от водената политика. През изминалата седмица зеленчуко и плодо производители започнаха отново ефективни протестни действия. Ето защо,
Уважаеми Дами и Господа, моля като представители на държавни институции, стопанска камара, синдикати и икономически институти, и екпеперти, да се произнесете относно:
До каква степен има ефективност за икономиката и до колко се защитава националния интерес и суверинитет на държавата, и българските граждани при показателите отнасящи се и към „МИТА” в консолидирана фискална програма на Република България описани в „графика 1”?
13.07. 2013г. … В очакване на Ваше мнение:……………………….
София … / Владислав Ножаров /
*приложени материали:
- „графика 1” (структура на данъчните приходи по консолидиран бюджет за полугодие в период 2006 – 2012г. / източник: Министерство на финанстите на Република България) – (ТУК)
- „графика 2“ – за географска стругкута на вноса към 2012г./ източник: БНБ (ТУК)
Свързани теми:
- ЛИПСВА ЯСНОТА В ОБСЪЖДАНЕТО НА ИЗБИРАТЕЛНИЯ КОДЕКС – ТУК.
- Отговор от мен към г-н ДОНЧЕВ във връзка с позицията му в статия „Със и без изненади“ и предложение за дебат. / статия: „ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ VS ВЛАДИСЛАВ НОЖАРОВ“ от 11.07.2013г – ТУК.
- Мнение по темата от г-н ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ публикувано в официалната му страница – ТУК / статия: „Със и без изненади“ от 10.07.2013г
- Евро-Пари или равносметка от присъединяването на България в Европейския съюз и апетитно-възбуждащия бизнес – ТУК.
- ПИСМО ДО ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА НАРОДНО СЪБРАНИЕ Г-ЖА МАЯ МАНОЛОВА / относно взаимодействие с граждански организации и движения за изработване на проект на нов изборен кодекс – ТУК.
- Всеобхватната идиотщина и тоталната дебилщина в битката на олигокрацията – ТУК.
- Цената на човешкия живот за българите в България или борбата за превъзходство от „хората над полу-човеците“? – ТУК.
- Отворено писмо до Президента на Рeпублика България г-н Росен Плевнелиев / във връзка с недоразумението от народа за протести от високи сметки на ток – ТУК.
- Цакане с гориво по европейски или защо плащаме скъп дизел и бензин в унисон с държавно-частно ценообразуване и възможни злоупотреби с контрабанда в България. – ТУК.
- За позорната подкрепа на управляващи и скандалните цени на горива, и злоупотреби в България? – ТУК.
- 8 + (1) държави от ЕС имат по-ниски цени на дизела след обещаното понижение с -7стотинки в България. – ТУК.
- Контрабанда на гориво или още нещо… (28.07.2012г.) – ТУК.
- Тема с продължение: Лъжи или неосведоменост от министър Делян Добрев? (26.07.2012г) – ТУК.
- Лъжи или неосведоменост от министър Делян Добрев? (25.07.2012г) – ТУК.
- 13 страни с по-евтин дизел от нас – ТУК. (препечатка на статията ми в новинарския сайт на OFFNews.bg – 25.07.2012г)
- Политиката в ценообразуването на дизел в България и летните парадокси. 10 страни от ЕС с по-ниски цени на дизел през 2012г. (23.07.2012г) – ТУК.
- Ценообразуването на горива в Европа. Къде е България днес? Акциз, ДДС, такси, транспорт и печалба за търговците от бензин и дизел…(27.07.2011г) – ТУК
- Средната цена на гориво в Европейския съюз – къде е България днес? (20.07.2011г) – ТУК.
- Цената на дизела по Света. Къде е България? (01.08.2011г) – ТУК.
Тагове:
След утрешния ден, започва и едномесечния срок при официално входирани писма в деловодствата.
Да, разбира се. При отговор, ще информирам.
По-интересное те какво биха отговорили, понеже парламента ни е пълен с техни кадри!
По този начин основната Далавера със занижаване на митническата облагаема стойност от няколко години насам се изнесе в съседна Гърция, където е далеч по-лесно да обмитяваш на занижена стойност ( респ. по-ниски суми за митни сборове), отколкото у нас. Явно гръцките митничари не са чак толкова алчни като нашите, за да се изнесат натам играчите с китайско и турско карго. :)
По този начин основната Далавера със занижаване на митническата облагаема стойност от няколко години насам се изнесе в съседна Гърция, където е далеч по-лесно да обмитяваш на занижена стойност ( респ. по-ниски суми за митни сборове), отколкото у нас. Явно гръцките митничари не са чак толкова алчни като нашите, за да се изнесат натам играчите с китайско и турско карго. :)
здравейте,
ако сте обърнал внимание на "графика 1" се вижда явление, което продължава 8 години.
Благодаря за насоката относно "играчите с карго".
Втората посока на спад е в нарастналата контрабанда поради ненужно завишеният акциз. Особено големи нарушения имаше от страна на Лукойл, основен спонсор на ГЕРБ.
Третата посока е във възможността която посочих по-горе, но към нея се наблюдава по-сериозна ориентация в последните 2 години.
Като прибавим и големите нива на корупция в системата на митниците и особенно факта, че почти бяха унищожени звена като Митническо Разследване и Нарушения, то картинката започва да си идва на мястото. Още преди 5 години трябваше да се усети сериозно работата на звено "Последващ контрол", но то така и не успя да заработи ефективно, а именно то трябваше да установява митническите измами съпоставяйки търговският баланс и парични трансфери с декларираният пред митница обмен.